OT: STAV: pozor na podminky pojisteni nemovitosti

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Listopad 15 12:06:38 CET 2012

Jelikož je tu řada stavebníků, majitelů domů a jiných podobných
nemovitostí a současně si coby bastlíři na nich dělají řadu věcí
svépomocí, upozorňuji na následující, možná málo známou šmejďárnu:

pokud máte nemovitost pojištěnou na živelní poškození (tedy např. požár)
a způsobíte ho při nějaké práci na nemovitosti sami, pak nedostanete za
škodnou událost nic. Měli jste si totiž na práci najmout firmu, která má
vlastní pojištění pro tyto případy...

Tato šmejdská obezlička se zpravidla vyskytuje ve VOP (Všeobecné
Obchodní Podmínky) apod. Je prostě třeba tuto záplavu textu psanou malým
písmem pořádně číst.

Naštěstí existují pojišťovny, které toto nemají a podraz podobného druhu
tedy nehrozí.

Nebudu zde uvádět konkrétní názvy, jde mi jen o princip (varování).
Naštěstí to není podložené mým reálným příběhem...

Nespekulujte prosím na nablblé téma "oni se tak chrání před tím, že si
člověk požár založí sám a pak chce peníze". Za prvé, jak jsem napsal, to
nemají všechny pojišťovny, což je samo o sobě ilustrativní, za druhé
výluka neplatí pro požár způsobený jinou činností než pracemi na
nemovitosti (třeba požár v domácnosti od rychlovarné konvice atd.
apod.), což si teoreticky taky může každý založit sám.

---
Jirka