[OT] intalaterina - zpetna klapka

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Listopad 14 10:06:48 CET 2012

Smyslem vodorovne (ve vasem nakresu) klapky je, aby se pri rozpinani vody v bojleru v dusledku ohrati netlacila tepla voda zpet do studene. Spravne tam je tedy tato zpetna klapka, pretlakovy ventil (cato jsou kombinovane do jednoho kusu) a expanzni nadoba. Pokd tam ta expanzni nadoba chybi, pretlakovy ventil stale "ucintava" vodu. Pokud tam neni ani ten pretlakovy ventil (ale je klapka a funguje), je to "o hubu", protoze tlak pri rozpinani vody nema kam jit.
Pokud js de studena voda pres "svislou" ZK, je jasne vadna.
Plastove trubky se daji ohnout docela dost. Musel byste se dost snazit, abyste trubku zlomil.
Martin Zaruba

  ----- Original Message -----
  From: Pavel KREJCI
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, November 14, 2012 9:43 AM
  Subject: Re: [OT] intalaterina - zpetna klapka

  Tak nic napadneho ani nenapadneho tam neni. Zavrit ta cirkulacka nejde.
  Zjistil jsem ale, ze i studena voda vede pres ZK.

  studena --->---T---X--- zasobnik ---X--- (tepla)
                 |                       |
                 ^                       |

                 |                       |
                 O                       |

                 |                       |
  > = ZK
  ^ = ZK
  O = cerpadlo
  T = T-spojka
  X = kohout

  Ma tam ta "vodorvona" ZK valneho smyslu a tedy mam preventivne vymenit obe? Nerad bych rozebiral vic, nez je nutne.
  Pokud bych tam to sroubeni pridal. Jak moc si necha plastova trubka (resp spoje na kolena) vedena metr vzduchem libit vyhnuti? Budu ji muset pretvarovavat? Jestli ano, tak to bych pak uz nekoho zavolal, nemam na to naradi ani jsem s plastem nikdy nedelal.

  Dik,
  PK