Konecne dobry napad?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Listopad 13 22:39:48 CET 2012

No, bolo by fajn mat poruke zdroj 50GW za 0Kc, ale o to tu (v Europe) momentalne asi vobec nejde. Uz aj pan kolega Smejkal pisal, ze ide prave o tie vedenia.

Prave upatost na produkciu (a jej formy, v kladnom aj zapornom smere, t.j. jadro, solar, vietor) sposobila, ze bola zanedbana siet (vsak to su len kable, ved to funguje, ved je kabel v kazdej dedine). Je zasadny rozdiel, ci to vedenie ma zasobovat dedinu, v ktorej ide cez den pat cirkularok a vecer je zapnutych 500 teliek; alebo ma aj vyrovnavat vykyvy niekolkoMW veternika/solaru; nedajboze ze nejaky zlatokop zastavia veternikmi/solarmi cely okres typu Velky Krtis apod.

Takze dnes nie je ani tak otazka, ci by sa dala stlacit cena elektriny pridanim lacneho zdroja, ale ci ju nevyzenie hore kolabujuca siet. Preto tie ne-pluvancove projekty su skor charakteru tych prepojov zdrojovych a spotrebicovych/akumulacnych oblasti, aj ked samozrejme do takej mapy kazdy rozumny "planovac" ten kabel na Island resp. do Sahary nakresli...

wek