Předzesilovač s kompresorem

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Úterý Listopad 13 15:07:09 CET 2012

Dobré odpoledne,

stavím předzesilovač pro baskytaru a nutí mě to k zamyšlení, kam umístit
kompresor dynamiky.

Moje představa je taková:

- vstupní sledovač (Zin = 1 MOhm, -10dBu)
- proměnné napěťové zesílení (klasický GAIN), normalizace na OdBu
- kompresor s proměnnou úrovní komprese
- ekvalizér, efekty
- limiter
- koncový stupeň.

Koukal jsem, že běžně je kompresor umístěn před napěťové zesílení, na
druhou stranu myslím, že je výhodnější pracovat už s nějak
normalizovaným signálem, tedy až po napěťovém zesílení.

Jelikož je proměnný jak zisk napěťového zesilovače, tak úroveň kdy
začíná fungovat kompresor, je myslím skoro jedno, v jakém pořadí budou -
jsou to prostě dva napěťové zesilovače s proměnným ziskem.

Neuniká mi něco?

Díky, JMN