LED zarovky

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Listopad 12 15:17:02 CET 2012

On Mon, 12 Nov 2012, Zdenek Janovsky wrote:

> Před pár měsíci jsem nahradil halogenové žárovky MR 16 žárovkami LED
> 4x1W. První sada nevydržela ani půl roku. Začala blikat jedna dvojice
> LED uvnitř žárovky (uvnitř je paralelní kombinace dvou LED v sérii
> napájená společným zdrojem proudu). Postupně tato dvojice přestala
> svítit úplně a začala blikat ta zbývající... Nyní mám ve světlech druhou
> sadu žárovek a situace se začíná opakovat. :-(

Ja mam nad kuchynskou linku LED pasek (byl docela drahy a dava prijemne
bile svetlo) par hodin denne nasviti a zatim OK - je to asi rok.

> mne krátká životnost překvapila. Může být příčinou něco jiného než
> samotné LED? Napájené jsou ze ss zdroje 12 V/24 W. Po předchozích

Co treba teplo ? - nehreji se moc ? Ja si udelal z LED lapmicku na frezku,
pocital jsem otepleni a podle toho udelal hlinikovy korpus na kterem
jsou pridelane, ale nakonec jsem musel dodelat jeste pridavek abych
zvetsil chladici plochu na dvojnasobek protoze to moc palilo. Teplo
pry LEDkam moc nesvedci..