LED zarovky

Zdenek Janovsky zdej na atlas.cz
Pondělí Listopad 12 14:47:46 CET 2012

Zdravím.

Před pár měsíci jsem nahradil halogenové žárovky MR 16 žárovkami LED 4x1W.
První sada nevydržela ani půl roku. Začala blikat jedna dvojice LED uvnitř žárovky (uvnitř je paralelní kombinace dvou LED v sérii napájená společným zdrojem proudu). Postupně tato dvojice přestala svítit úplně a začala blikat ta zbývající...
Nyní mám ve světlech druhou sadu žárovek a situace se začíná opakovat. :-(

V obou případech jde o LED žárovky koupené na eBay, ale od různých prodejců. Nedělám si iluze o kvalitě výrobků zde zakoupených, ale i tak mne krátká životnost překvapila. Může být příčinou něco jiného než samotné LED?
Napájené jsou ze ss zdroje 12 V/24 W. Po předchozích halogenkách zůstaly v napájení zapojeny unipolární tranzistory pro plynulé rozsvěcení.

Zdeněk