OT - Podvodni keska - bylo potapec

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Listopad 12 09:07:07 CET 2012

Kousek rozříznuté hadice,
ale většinou to nevadí, ty konzole nejsou tak ostré, navíc to lano po
konzole "jede" jen v momentě, kdy si ho stahuju dolů a není zatížené.
Ale taky se mi už stalo, že se lano nahoře "kouslo" a znovu se muselo
nahoru :-)
Lépe než tahat celé lano s sebou je jen tahnout konec a lano (dobře
smotané ) dole.
Stejně lano mám pocit má životnost 5 let , tak ať trochu zkusí. Ta ten
požitek při jízdě dolů to stojí :-)
Když je ta konstrukce nahoře úzká a nejde sjet vnitřkem, tak se dá i vně
stožáru.. :-)

U takového sloupu (mimochodem to je jen T4,5) je problém s tím, že lano
se může o ten stožár nahoře poškodit. Je potřeba tam dát nějaký chránič.
Já jsem si s sebou nesl provaz (i chránič) s tím, že si ho shora spustím
dolů, nechám si přivázat lano, to si vytáhnu nahoru a normálně slaním.
Jenže když jsem už byl nahoře a ta konstrukce tam byla docela malá, blbě
se tam pohybovalo a prolejzalo. Tak jak jsem tam byl, říkal jsem si, že
než vybalím provaz, než ho spustím dolů, než to lano vytáhnu nahoru,
nainstaluju... že bude rychlejší seskákat dolů stejným způsobem, jako
jsem tam vylezl. A bylo to opravdu rychlejší, dole jsem byl daleko
rychleji než nahoře a to při zachování celého jištění a tedy
bezpečnosti. Petr Zahradník, počítačový expert