OT - Podvodni keska - bylo potapec

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Listopad 12 00:40:55 CET 2012

Původní zpráva ze dne 12.11.2012 od Kuba Jan:

> Na takovéhle "akce" je super, když si člověk za sebou tahá lano (
> dole dobře přivázané ) nahoře přehodí a dolů se sveze na brzdě. A
> když tam leze víc lidí tak STOPFOR na prvním člověkem přivázané
> lano. Není třeba postupně přednavat při lezení ty "ocasy" s
> karabinami na jištění.

U takového sloupu (mimochodem to je jen T4,5) je problém s tím, že
lano se může o ten stožár nahoře poškodit. Je potřeba tam dát nějaký
chránič. Já jsem si s sebou nesl provaz (i chránič) s tím, že si ho
shora spustím dolů, nechám si přivázat lano, to si vytáhnu nahoru a
normálně slaním.

Jenže když jsem už byl nahoře a ta konstrukce tam byla docela malá,
blbě se tam pohybovalo a prolejzalo. Tak jak jsem tam byl, říkal jsem
si, že než vybalím provaz, než ho spustím dolů, než to lano vytáhnu
nahoru, nainstaluju... že bude rychlejší seskákat dolů stejným
způsobem, jako jsem tam vylezl. A bylo to opravdu rychlejší, dole jsem
byl daleko rychleji než nahoře a to při zachování celého jištění a
tedy bezpečnosti.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601