USB Vendor ID

Tomáš Halabala tomas.halabala na iol.cz
Neděle Listopad 11 09:08:52 CET 2012

Nemám na mysli zrovna nějaké atypické vlastní protokoly. Je několik
standardů třeba právě pro CDC, které používají úplně stejný interface.
Třeba Ethernet over USB (RNDIS) má úplně stejný interface jako virtuální
sériový port a i ovladače pro něj jsou úplně standardní součástí
Windows, takže pokud by se mé ethernetové zařízení potkalo na nějakém
počítači s převodníkem USB2RS232 a měli by stejné VID a PID, pak by
uživatel mohl odkliknout stejný ovladač a připojit ho jako port RS232. V
tomto případě pouze inf soubor, řekne OS, který ovladač má použít a jak
má komunikovat - je to úplně běžné. Proto bych taky předpokládal, že u
mnoha dalších tříd by mohlo existovat několik různých zařízení se
stejným interface a proto by mohlo být důležité mít uniátní kombinaci
VID a PID.

Tomáš