OT - Podvodni keska - bylo potapec

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 10 18:30:12 CET 2012

| Kompresor by byl, centrála by nebyla. Navíc ono to myslím není úplně u
| břehu, to si dost dobře nedovedu představit tam někde blbnout s
| centrálou a kompresorem :-) To už by bylo jednodušší si půjčit celou
| láhev :-)

Divaci se pravdepodobne rozdeli na 2 skupiny - jedna se bude bavit
a bude Vam fandit, druha to bude hanit (to budou "echt" potapeci, kteri
vi, ze jen jejich postup je spravny).
Kazdopadne budete zajimavy.
A kdyby byla ta centrala, tak za odmenu jim muzete vymenit vzduch
v tom kesonu za cerstvy.

| Ale já se nechci utopit :-)

To je jen o psychice, snadno se da nacvicit v melke vode u brehu
(nebo ve vane).

| No jo, ale na co by mi to bylo, když se potápět neumím? Jsem snad
| sebevrah?

Potapeni neni zadna veda. Nakonec ryby nejsou zrovna chytra stvoreni,
a presto to umi pomerne dobre.
Inteligentnimu cloveku (tedy Vam) je treba jen rict nebo spis pripomenout
tech nekolik malo dulezitych zasad (1 - za kazdych okolnosti musi byt vzdy
vyrovnany vsechny tlaky, 2 - plyny se pod vyssim tlakem vic rozpousteji
v krvi, 3 - prilis velky parcialni tlak dusiku = prijemna opice, prilis velky
parcialni tlak kysliku=velmi neprijemna otrava, oboje ale plati az mnohem
dal, u dusiku tak pod 40m, u kysliku jeste mnohem dal).
Ponor do tech 10m pro Vas znamena 10-minutove zaskoleni nekym,
kdo o tom trochu neco vi.

PL