MSP430 launchpad, prvni hratky a prvni otazky :)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Listopad 10 13:11:16 CET 2012

Tak jsem se zase vratil ke hrani s launchpadem MSP430 a prestoze mi to v CCS
"nejak" funguje (napisu kod, prelozim kod, prejdu do Debug, spustim Free
run), tak se mi to zda znacne neoperativni a rad bych nejaky editor
presvedcil na funkcnost, kdy napisu kod, stisknu 1, slovy jedno tlacitko a
nasledne to prelozi kod a nacpe ho do launchpadu.

Teoreticky to neni problem, reseni by se melo jmenovat mspgcc. Ale protoze
jsem "v danem oboru dosud nepodnikal" (pro PIC i AVR jsem mel neco, co "na
jeden zatah" uchopilo zdrojak a na vystupu to udelalo vypalitelny .hex), tak
s gcc trochu (dost) valcim. Neni nekde nejaky pokud mozno srozumitelny
popis, jak tohoto dosahnout s gcc? Zkousel jsem si nastavit Code:Blocks tak,
aby mi cele gcc obsluhovalo IDE, vcetne prohledavanych cest, linkeru atd.,
ovsem tam se mi zase nepodarilo vygenerovat cokoli, co by se dalo vypalit do
MSP, v nejlepsim pripade jsem dostal pro vstupním spuboru "test.c" jako
vysledek krasny, lec nevypalitelny "test.exe" :)

Dalsi varianta - nepochlubite se nekdo s vyzkousenou a rozchozenou
konfiguraci, idealne pro Windows? Opravdu nepotrebuji (a pokud to nikoho
nebude drazdit tak, jako jednoho meho kolegu, tak bych i napsal "nechci")
debugger, opravdu chci jen kombajn, kde mu na jedne strane nasypu .c a na
druhe strane vypadne neco (ELF) pro vypaleni do MCU? Predpokladam, ze tohle
cele by mela obsouzit kombinace Makefile - make. To vlastni flashovani uz by
nejaky tool od TI mel zvladnout.

Navodu pro mspgcc a Linux je dost, ale to je zjevne pro jinou skupinu
uzivatelu, asi uz starnu, fakt potrebuju neco, kde bude rozebrane, jak (a
hlavne proc!) to step-by-step rozbehnout.

Uznavam, ze si timhle dotazem udelam dalsi kanku na sve povesti, ale lepsi
uz to asi nebude :)

Diky za kazdou inspiraci.

Pavel Kutina