[OT] vyroba hlinikovych tlakovych lahvi

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pátek Listopad 9 16:17:05 CET 2012

> Tak ono je treba si take uvedomit, ze v tech podminkach se ten kov chova
> uz castecne jako kapalina. Ten vnitrni trn ma na konci osazeni, ktere je
> moc dulezite (tvar, povrch, mazivo) - ten hlinik po tom tvaru preteka a
> pri spravnem tvaru se na ten trn vubec nemusi zavirat.

Znamy je strojar a tvrdi, ze nektere lisovaci nastroje -aby vylisovaly co
maji a pritom sly vytahnout -  jsou tak zvlastnich slozitych tvaru, ze se
ani nedaji poradne zakreslit a okotovat a casto se vyrabeji podle hrubych
nakresu metodou pokus-omyl

Mimochodem bych se nedivil, kdyby hlinikove tlakove lahve byly nakonec tezsi
nez ocelove

a taky si dovolim nabidnout "kontra-video"
http://www.youtube.com/watch?v=EzVogfVxXPc&feature=related

Zdravi Petr Kubac