OT Termodynamika (co s myslite o area...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 8 00:59:04 CET 2012

Jen se obávám, že to bude zase termodynamika, co zařídí, že si tím pomůžete
natolik zanedbatelně, aby bylo lepší tu endotermní část vynechat, nebo
alespoň přesunout jinam (do rafinerie).

Čím bude teplota nižší, tím nižší bude pravděpodobně i podíl na celkové
energii. Např. ohřátím vody nad teplotu plamene H+O ji lze rozložit a dodat
tak celou energii. Proces může být teoreticky velmi účinný. Probíhá kolem
2500 °C. Při 25 °C tak maximálně rozpustíte pevnou složku paliva v kapalné.

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
konečně. Asi jsem to takhle polopaticky měl rozebrat hned, pořád jste tak
místo vzniku i místo spotřeby slučovali do jednoho a proto ty spory.

Jenže já si navíc myslím, že celý proces by šel zkrátit a strčit do jedné
krabice. Viz úplně poslední věta:

Takže kyž takové auto pojede, bude se za ním místo smradu táhnout zima.

Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
To už by skutečně šlo a vlastně to i existuje a denně se používá.

K uzavření cyklu se produkty nechají spotřebovat rostlinami a výsledná
biomasa se umístí na pár milionů let pod zem, čímž se z toho stane výchozí
surovina. Vymyslel jste auto na fosilní paliva s "termoboostem". Ten se v
současné době nazývá crackování.

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
Ale já nepředpokládám uzavřený cyklus.

Aby se někdo nechytl, že jsem perpetuista, tak vůbec nikde netvrdím, že
účinnost získané energie je větší nebo rovna 100%. Naopak si myslím, že
účinnost bude řádově někde na úrovni prvních parních strojů.

Jde tedy v zásadě o to, aby v mobilním zdroji energie byla levná a jednoduše
dostupná nejedovatá látka, kterou po získání energie z tepelného spádu (nebo
palivového článku), ještě teplou vyfoukneme výfukem. Mezitím jsme ale
odebrali prostředí mnoho tepla, které je takto využito jinak (pohyb,
elektrocentrála). Takže kyž takové auto pojede, bude se za ním místo smradu
táhnout zima.