OT Termodynamika (co s myslite o area...

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Listopad 7 19:16:49 CET 2012

Teď to posunu asi jinam. Popletu jablka z hruškami.

http://scienceworld.cz/fyzika/lstive-helium-ktere-tece-vzhuru-1602

pokud teče hélium po kádince vzhůru, vykonává v místě s gravitací nějakou
práci? Teče proti gravitaci.

Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Wednesday, November 07, 2012 7:03 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Termodynamika (co s myslite o area...

Ale já nepředpokládám uzavřený cyklus.

Pokud bude vyzkoumána látka, která se za pomoci jiné látky bude chovat takto
(a ještě lepší by bylo když místo reakce proběhne endotermicky rozklad):
http://cs.wikipedia.org/wiki/Endotermick%C3%A9_reakce
No a na tohle bude potřeba onen veliký sběrač okolního tepla.

Získaný materiál se odebere a v dalším stupni bude mezi jeho složkami, nebo
něčím ze vzduchu (nebo třeba taky s vodou) probíhat toto:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Exotermick%C3%A1_reakce
tak a jsme hodně nad teplotou okolí. Získali jsme tedy žádoucí tepelný spád.

nebo můžeme mít v dalším stupni toto, ale to už bych asi chtěl po vynálezci
moc:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1nek

Aby se někdo nechytl, že jsem perpetuista, tak vůbec nikde netvrdím, že
účinnost získané energie je větší nebo rovna 100%. Naopak si myslím, že
účinnost bude řádově někde na úrovni prvních parních strojů.

Jde tedy v zásadě o to, aby v mobilním zdroji energie byla levná a jednoduše
dostupná nejedovatá látka, kterou po získání energie z tepelného spádu (nebo
palivového článku), ještě teplou vyfoukneme výfukem. Mezitím jsme ale
odebrali prostředí mnoho tepla, které je takto využito jinak (pohyb,
elektrocentrála). Takže kyž takové auto pojede, bude se za ním místo smradu
táhnout zima.

Už tomu rozumíte všichni?