Sablony na nanaseni pasty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Listopad 7 18:24:17 CET 2012

Hlinikove sablony jsem delal, pouzil jsem ale negativni rezist. Coz na veci
nic moc nemeni, jen ze sablona vetsinou ma "moc materialu a malo direk",
takze ta negativni predloha na laserovce znamena radove mene toneru,
navic s krytim velkych ploch byvaji problemy.

Hlavne ale ta hlinikova sablona byla hodne meka, a hodne malo vydrzela.
Sice jsem pouzil skutecne velmi supacky hlinik (plech z napojovych plechovek),
ale stejne to asi nebude ono ani s lepsim hlinikem.
Jinak jsem to leptal v tom samem, v cem leptam tistaky, tj. HCl+H2O2+H20 v pomeru
1:1:2, leptalo to hezky a rychle.

Ted se mi mnohem lepe osvedcila mosaz 0.1mm. Sablona je nesrovnatelne
festovnejsi. Jen se vyrazne dele lapta.

PL

***********************************

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 07, 2012 5:14 PM
Subject: Re: Sablony na nanaseni pasty

Jak se tady řešila minitrouba na reflow, bylo tam na videu nanášení
pasty pomocí nějaké plastové šablony. Jak se to dělá? Ten plast jde
nějakou fotocestou vyleptat doma? Nebo je to řezané laserem? Koupil jsem
si ve firně Keramet Al fólii 0,1mm. Kdybych na to nanes Pozitiv20 a
vyvolal, snad by to pak mělo jít vyleptat v kyselině, ta emulze by to
měla vydržet. Není 0,1mm málo? Pak mají až 0,2mm
http://www.keramet.cz/epe/download.php?m=content&i=1390&f=07.+Nabidka_tenkych_hlinikovych_plechu_v1_Keramet_12012011.pdf
Není zase 0,2 moc? Je to myšleno na prototypy, ten hliník asi moc nevydrží.
Anděl