Porucha myčky Bosh

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Listopad 5 22:09:56 CET 2012

No, já mám u podobně (vlastně asi ještě víc) staré myčky Hygema problém
opačný... Totiž občas (nepodařilo se mi zjistit souvislost) z ní voda
vytéká ven...

Mám podezření, že to je přeplněním vodou. Když jsem ji jednou při
takovém problému otevřel, tak voda dosahovala až k těsnění dveří, což
normálně není.

V mojí myčce je zřejmě podobný kanálkový labyrint, jako v té Vaší. Je
tam i plovák (v jedné větší komůrce) a jím ovládaný mikrospínač, přes
který jde napájení do solenoidu přívodní vody... Měl jsem pocit, jako by
se při napouštění vody plováková komůrka plnila příliš pomalu.

Labyrint byl docela zanesený, tak jsem ho s pomocí různých chem.
přípravků vyčistil. Mechanicky to nejde (plastové části labyrintu jsou
svařené a strčit tam opravdu nic nelze). Zdálo se, že to pomohlo a že
závada zmizela, nicméně po pár dnech se opět objevila.

No a teď k tomu, co máme společného: při otevřené myčce lze vhodným
nástrojem sepnout koncák dveří a myčku spustit tak, aby napustila a zase
zavřela vodu. Tak snadno poznáte, kolik vody si napustila a myslím, že
pak půjde i odhadnout, jestli toto množství stačí pro situaci, kdy
oběhové čerpadlo vodu přemístí do rozvodu a do prostoru myčky.

Pozor přitom na rozběh oběhového čerpadla - ta voda je pak z mycích
ramen rozstřikována opravdu všude ;-)

Abych trošku upřesnil správné množství vody v mojí myčce v klidovém
stavu (oběhové čerpadlo neběží): je plná spodní část mycího prostoru v
oblasti se svislými stěnami až k místu, kde se stěny lomí v téměř
vodorovné. Pokud máte podobný tvar, mělo by to být analogické.

---
Jirka