Pupinace

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Listopad 5 08:03:57 CET 2012

Zdravím,

> nemá být správně:
>
>  "že zvyšování indukčnosti skutečně snižuje celkovou impedanci na daném kmitočtu? "
> Protože měrný odpor bude vložením jakéhokoliv prvku do série vždy větší.

Chybička se vloudila, ale jinde - nemá to být měrný odpor, ale měrný ÚTLUM -
omlouvám se, měl jsem to po sobě přečíst lépe. Slovo Odpor se v tom textu
vyskytuje vícekrát, vazba "měrný odpor" existuje, ikdyž znamená něco jiného,
ale došlo k "myšlenkovému zkratu", který bývá nazýván vtipně "thinko" - jako
obdoba ke překlepu - "typo" :-).

Měrný ODPOR bude samozřejmě vždy větší. Impedance bude ale také větší, neboť
induktivní člen je v čitateli zlomku pod odmocninou. Impedanci by snižovalo
zvyšování kapacity.

Zdraví opět Pavel