Dispenser pro davkovani pajeci pasty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Listopad 4 04:51:18 CET 2012

Tak jsem zase zaexperimentoval s davkovanim ruznych past
ruznymi jehlami.
Na zaklade informaci pana Milana B., ze mu dobre funguji
i injekcni jehly jsem se na to podival podrobneji.

Injekcni jehly skutecne maji nabeh z tela plastu do kovove trubicky
(tedy do vlastni jehly) reseno pro pastu hodne nesikovne.
Neni tam konicky nabeh, ale usti te kovove trubicky je vyvyseno
proti dnu plastove cepicky. Neni ale vyvysen jen ten kov, ale je
tam takovy plastovy vystupek ve stredu te cepicky. Jinymi slovy
na rezu ma ta cepicka tvar pismena W (idealni by byl tvar Y).

U ruznych vyrobcu jehel je to vyvyseni ruzne vysoke. Mam ceske
jehly vyrobce Chirana Stara Tura, kde je to vyvyseni dost vysoke.
Pak mam nejake belgicke jehly vyrobce Terumo, tam je to
vyvyseni nizsi (oboje jsou ty nejbeznejsi jehly, ktere jsou v kazde
lekarne cca po korune).
Zkusil jsem udelat konicky nabeh na jedne jehle tak, ze jsem
ten vystupek sundal vrtakem 3mm. Pak uz je nabeh celkem
dobry.

Zkusil jsem jehly s vnejsim prumerem 0.6mm (svetle modra), vnitrni
prumer je cca 0.38mm (drat 0.355mm tam zastrcim velmi natesno).
S touto jehlou mi funguje jak pasta KOKI, tak levna pasta Lodestar z DX.
Jehla s vnejsim prumerem 0.5 (zluta) ma vnitrni prumer cca 0.25mm,
a s touto jehlou mi to dobre davkovalo pastu KOKI, pastu Lodestar to
davalo chvili, pak se to ucpalo a zacalo vytlacovat z pasty flux.
Kdyz jsem drive zkousel plastove jehly pro dispensery s prumerem
0.25mm, tak temi prochazela i pasta Lodestar. Takze ty plastove
zvladnou pri stejnem prumeru i hrubsi pastu.

Udelal jsem obrazek te pasty KOKI
http://www.volny.cz/labaj/Pasta_KOKI_SS4_M951DK.jpg
a pasty Lodestar
http://www.volny.cz/labaj/Pasta_Lodestar_DX.jpg
Oboje je to pri stejnem zvetseni, je videt, o kolik je ta pasta Lodestar
hrubsi, a ze jsou v ni obcas i velmi velke kulicky.
Pro orientacni predstavu jsem vyfotil pri stejnem zvetseni i pouzite jehly.
http://www.volny.cz/labaj/Jehly_dispenser.jpg

Ta nejvetsi co vede zhora je oficialni jehla pro dispensery s vnitrnim
prumerem 0.51. Ty spodni jsou drive zminene injekcni jehly o vnitrnich
prumerech cca 0.25 a 0.38mm.

PL