[OT] Docela pekne elektricke auticko

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 3 20:53:10 CET 2012


Ano, proto byla poznámka ohledně původu té hodnoty. Pro vyvozování rozumných 
důsledků je samozřejmě potřeba více dat. To jsem měl někdy krátce po r. 
1990, kdy jsem na jakési výstavě aut pečlivě sbíral všechny prospekty a 
potom jsem doma dělal puntíky do grafu.

Výsledkem bylo, že max. rychlost rostla podle odmocniny z výkonu, což 
odpovídá teorii. U větších výkonů to samozřejmě neplatilo právě z Vámi 
popsaných důvodů, u menších dobře seděl horní okraj "hejna teček", tedy 
nejspíš auta, kde výrobce umožňuje využít výkon naplno i při trvalé jízdě po 
rovině. No a když se výsledné hodnoty kWh/km z toho horního okraje porovnají 
s hodnotami od tam vystaveného elektromobilu, byly grafy stejné, jen 
posunuté o kousek který odpovídal rozdílu hmotnosti.

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
> Parádní rozbor, díky za něj i za tabulku. Jen bych chtěl dodat, že 
> maximální
> rychlost auta vůbec nesouvisí s maximálním výkonem motoru, motor 70kW 
> (váha
> 1,3t) dokáže jet s pedálem v půlce 210 do táhlého kopce, odhadem tak 4%,
> tedy nevyužívá se max výkon motoru, ikdyž to už víc nejede, protože nemá
> další rychlostní stupeň v převodovce.
>
> Viz pažouty 205 výkon a max rychlost.
>
>
> kW km/h kg kWh/km auto
> -----------------------------------------------------
> 31 152 870 0,2 Peugeot 205 1.0 31kW
> 40 163 820 0,24 Peugeot 205 1.1 40kW
>
> 35 125 820 0,28 š100
> 39 135 820 0,29 š110 L
> 43 150 900-930 0,29 š Favorit 135
> 44 164 890 0,27 Peugeot 106 1.1
> 46 140 820 0,32 š110 LS
> 47 150 800-860 0,31 š120 S
> 55 170 1253 0,32 Daewoo Nexia 1.5, 55 kW
> 65 178 1038 0,36 Peugeot 206 1,4 16V
> 66 170 1200 0,41 Daewoo Nexia 1.5, 66 kW
> 80 191 1284 0,41 Peugeot 308 SW 1,6 HDI
> 90 203 1265 0,44 š Octavia 1,4 TSI
> 118 222 1340 0,53 š Octavia 1,8 TSI 



Další informace o konferenci Hw-list