[OT] Docela pekne elektricke auticko

Miroslav Pajpach pajpach na katedrala.net
Sobota Listopad 3 10:33:39 CET 2012

On rozdil nejen ze není ani ctvrtinovy, on není ZADNY.

Když si srovnam elektromobil, který je odlehceny, nemá "bezny komfort"
(klima, poradne topeni...) a třeba to picasso, nebo at je rozdil ještě
propastnejsi, tak třeba Lancii Lybru, tak staci srovnat parametry.:
el/nafta
vykon motoru: 20kW/110kW
dojezd: 150km/1400km
počet mist: 4/5
spotreba/100km: 30kWh=90kc/4l= 144kc
cena: el minimalne 2nasobna, vetsinou za 4nasobna (elektromobil od 400.000,
hybrid od 1.000.000)

V neprospech elektromobilu mluvi i mensi zivotnost, vyzsi porizovaci i
provozni naklady (amortizace baterie) a v neposledni rade i jiz zminovany
uzivatelsky komfort, precejenom doba vetrani v lete okynky je uz OUT, a dobu
jezdeni v zime v kulichu a vataku jsem ani nezazil. A pokud budete v
elektromobilu topit baterkama, nedojedete ani do obchodu, pokud naftou
(bufik), pripoctete si dalsich 30kc/h, coz vam zvysi naklady z 90, na
135kc/100km.
Spotrebu vznetoveho auta jsem prizpusobil metodice pocitani dojezdu a
spotreby u elektromobilu: tedy dojezd max, při podminkach 20st venkovni
teplota, rovina, rychlost konstantnich 60km v hodine, zatizeni jednou osobou
do 80kg. Cenu el. energie jsem pocital podle levneho primotopneho tarifu,
který mam, a po prostym vydeleni platby poctem spotrebovanych kWh mi vychazi
cena 3kc/kWh (vcetne poplatku za kdeco).

Z vyse zmineneho mi vyplyva, ze se mi rozdil v cene mezi Elektromobilem a
normalnim autem nejen ze nikdy nezaplati, ale v case se bude dokonce
neustale zvysovat. :-(

Pro stouraly dodavam, ze jsem osobne s vyse zminenou Lybrou dosahl na ceste
do chorvatska a zpet s plnym zatizenim(4 lidi s bagazi), pustenou klimou a
rychlosti 110km/h spotrebu 4,2l, a dojezd 1400km. Dosazeni tohoto vysledku
jsem ochoten na pozadani zopakovat komukoliv kdo zafinancuje palivo,
silnicni poplatky a hotel :-)

A aby me mekdo nenarkl ze zaujatosti, ja EL fakt fandim, venuji se jim, ale
bohuzel diky tomu jsem informovanejsi, a nepodleham zkreslenym informacim.

MP