RE: Re[2]: Zahradní vÄ>trnĂ­k, malá vÄ>trná elektrárna

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Pátek Listopad 2 15:08:48 CET 2012

Informace o tom, jak mizernou by nebyla ?
Ono je to vzdy o pomeru cena/vykon.
Osobne mi prislo nejjednodussi vzit alternator
z nejakeho auta, ten zprevodovat do rychla.
Uciinost mechaniky cca 75%, uccinost alternatoru bych tipoval
tak na 60-80%.

Dalsi volba pak motor s permanentnimi magnety, nebo krouzkovy motor.
U toho krouzkoveho motoru je to dobre v tom, ze pri buzeni
stridavym proudem funguje jako generator, ale vystupni frekvence
je dana takto: fo = fin + k*otacky.
Takze je mozne jej provozovat od nulovych otacek, jen potrebujete
cizi zdroj pro buzeni.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158