OT: Jak se navždy zbavit podomního oblbovače

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pátek Listopad 2 08:32:52 CET 2012

Omlouvam se, ale snad mi to pri patku prominete, ale tim se musim
podelit, jsem si poprskal monitor.
Marek

Před barákem mě zastavil nějaký optimistický kravaťák s tím, že je z
firmy už nevím jaké, a prý kolik platíme za elektřinu, že by pro nás
měl fajnovou nabídku. Stižen kratochvilným nápadem zahrát si na
trotla, živě jsem reagoval: "A jaký proud nabízíte?"
"Pro vás určitě výhodnější, než máte ..." začal našprtaný kolovrátek.
Nehodlal jsem mu přenechat aktivitu: "No to jistě. Ale JAKEJ je ten
proud? Střídavej nebo stejnosměrnej?
"Prosím?" ustrnul sales area manager.
"No ptám se, jestli nabízíte proud střídavý nebo stejnosměrný" dával
jsem si záležet na výslovnosti.
Totálně vykolejenému nabízeči to v hlavě viditelně začalo šrotovat a
na čele jako by mu povstal nápis Měli jsme to na školení?. Když nápis
zhasl, špitl obchodník nejistě " No... to je jedno, ne?"
"No to teda není jedno", pravil jsem rozhodně, "střídavej proud musíte
porád přepínat, měnit. Proto je dražší. Tak to vy asi máte
stejnosměrnej, když ho nabízíte levnějc."
"A jakej vy tady teď máte proud?" zasáhla mladého muže spásná myšlenka.
"Jednofázovej" oznámil jsem suše a mladého muže spásná myšlenka opustila.
Hned to ale srovnal: "A jakej mají sousedi?"
"No přece ten samej. Tady to všichni máme stejný. To jste si nezjistil
předem?" nasadil jsem pohoršený výraz, že je náš barák tak nehoden
pozornosti.
"Jó, jistě. Ale my dáváme nabídky jednotlivým odběratelům, ne celýmu
domu. Víte co, já vám to zpracuju a přijdu ještě jednou. Můžu vás
poprosit o nějaký kontakt?"
Na jméno se zapomněl zeptat, číslo jsem mu řekl, co mě zrovna napadlo,
on něco naučeného zamumlal a pádil pryč. Na futru do baráku jsem
udělal pomyslný zářez: zase jeden oblbovač, co už k nám nikdy, ale
opravdu nikdy nepřijde.
Zdravím, uživatel elektřiny