oblokova bezpecnost

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Listopad 1 14:43:21 CET 2012

Dobry den,

skuste hladat pod "technika vysokych napati" - Hochspannungstechnik
alebo Lichtbogenschutz. V nemcine rozlisuju uz v pouzitom slovicku o
aky typ vyboja sa jedna, takze to moze byt aj uplne iny pojem. Skusil
by som hladat v normach pokial mate k nim pristup. Urcite budu aj
specializovanejsie normy ako uz spomenuta EN60950, ktora je dobra pre
kancelarsku techniku.

Inak ked som ozivoval podobny zdroj ako Vy, tak vyznamna cast boli
experimentalne merania. Pravidlom bolo, ze vysledky boli uplne odlisne
od toho co hlasala teoria a jej pravoverni privrzenci, ktori
nepripustili, ze by na zaklade merani mohla fyzika fungovat aj inac.
Pokial sa ale korigovali zahmlena teoria a vysledky merani, tak to
sedelo vcelku dobre, a zdroj sa nam podarilo dat do funkcneho stavu,
nehoreli suciastky, aj sa zvysila jeho odolnost a spolahlivost. Zial
normami a inymi zdrojmi nemozem sluzit, pretoze som to robil s
kolegom, ktory tie zdroje robil cely zivot a vzdy prisiel s nejakym
tym pravidlom... Zial v tomto smere nebol moc zhovorcivy a dnes su aj
tak uz ine normy ako pred 15-20 rokmi.

A.