Cívka ventilu přes diodu - (Plynový kotel KP-25-S - noční zážitky)

Čtvrtek Listopad 1 09:28:01 CET 2012

Tak asi jádro cívky není z plechů, je z plného železa. Pak taky u
střídavého elektromagnetu se dělá přes část plochy závit nakrátko.
Fázově posune sílu od mg. pole a po sečtení obou sil (překrejou se
minima) magnet nevrčí. Nejspíš pro výrobce byla ta dioda jednodušší.
Jestli je tam jen jedna (není druhá proti přes cívku), je to docela
zajímavé řešení, jak do toho vložit kurvítko. Cívka se snaží (např.
kladný) proud udržet i v záporné polaritě napětí, tím střední hodnota
proudu klesá a napětí v opačné polaritě je omezeno asi jen tím, že
železo funguje jako závit nakrátko. Čekal bych že proud bude dost
závislý na teplotě a při rozeputí diody tam budou zajímavé zákmity,
které se té diodě nemusí moc líbit, protože tam jistě není rychlá.
Takže klasika - náhradní ventil stojí 3000, ale výrobci se povedlo
ušetřit korunu :-)
Anděl