Nove elektromery cez

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Květen 30 10:32:06 CEST 2012

Jalový proud rozhodně není případem opačného toku energie.
Opačný tok v jedné fázi nejsnadněji nastane když se motor nebo i jiný
spotřebič snaží symetrizovat napájecí soustavu, dalo by  se to snadno
simulovat pomocí dvou transformátorů a případně ještě jednoho
regulačního autotrafa.
A pak je také možné že máte chybný kus elektroměru který prostě měří
špatně, tady by stačilo ověřit měření v každé fázi zvlašť, vařičem a
třeba i tím watmetrem z lídlu. Problém se zápočtem jalové energie bych
zkoušel až jako poslední.
Lubor