OT:program pro kresleni domu

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Květen 29 15:40:23 CEST 2012

Dne 29.5.2012 14:03, Petr Simek napsal(a):
> No zkusil jsem nasazet i nejake obdelniky a vytahnout je. Nepomaha to.
> Kdyz to nekdy dobre natocim tak mi to dava na vyber ze dvou rovin ale tu
> treti rovinu nedostanu. Kdyz jedu po nejakem objektu tak to nataci
> kruznici pekne po povrchu ale nejak to 'locknout' a udelat ji kus vedle
> v tom uhlu nejde.
jo aha ja to minule nepobral spravne - ja myslel, ze vam nejde provest
otoceni - tam je takovej uhlomer co se ruzne prichytava a ten prave je
problem presvedcit aby naskocil kolmo na 2D a pomaha na nej prave ta
pomocna kolma usecka

> Taky jsem narazil na prevedeni krivky na polygon. Udelal jsem si v objektu
> 'diru' . Pak jsem zkopiroval tu hranu diry a prevedl ji na polygon. Ale uz
> mi nejde vyplnit vyplnit ani vytahnout do 3D :-( .
ono zalezi dost na operacich kterymi jste toho ktereho stavu dosahl

aby vznikla plocha musi byt krivka uzavrena (nekdy se treba body spatne
dotykaji), ale muzete tuto plochu vymazat (prave mysitko na plochu a
erase) a zustane jen to ohraniceni, ktere uz se tam zdanlive nechce
vratit - je treba mu to rict a udelat nejakou diagonalni spojku - on tam
tu plochu vrati (pak tu spojku je mozne vymazat) - pokud ale po teto
operaci neni plocha vyplnena cela tak to znamena, ze je zborcena (take
casta chyba) - pak zalezi co je cilem a co je spravne

> Na prvni pohled je to super vec, ale kdyz v clovek chce zacit neco delat
> tak to az tak intuitivni neni.
ja jsem leta pouzival ruzne CADy (i hodne drahe) a muzu rict ze az se
Sketchupem jsem se snad naucil konstruovat opravdu ve 3D
je treba si uvedomit, ze se snazite PCcku sdelit pres 2D rozhrani 3D
realitu ;-) nekdy je to dosti narocne na predstavivost

rozhodne ve sketchupu jsou veci co jine CADy umi lepe, ale me s moji
sklerozou vyhovuje, ze s pomerne malym poctem nastroju udelate skoro cokoliv

je ale treba proste pocitat s tim, ze neco se proste musi vedet - ja
treba silene dlouho nevedel, ze sketchup generuje defaultne kruznice jen
jako 24 uhelniky - ze mi pak nevychazely miry - po zvoleni nastroje
kruznice to dole v boxu sviti - je mozne to zmenit na nejakou vyssi hodnotu