Nove elektromery cez

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Pondělí Květen 28 23:49:18 CEST 2012

Elektromer byl asi spis indukcni pristroj. Elektromagneticky je, kdyz
se zelezo vtahuje do civky. Pokud ten elektromer meril energii, jak se
da predpokladat, tak meril energii a pojmy stredni a efektivni hodnota
postradaji smysl. Jinak vzorkovaci frekvence by me docela zajimala, ja
to odhaduji na nejake kHz a pak s merenim v siti nemuze byt zadny
problem, ne? Ono navic v siti je docela tvrde nezkreslene sinusove
napeti a pak vas tvar proudu pro mereni cinneho vykonu zase tak moc
nezjima - uplatnuji se souciny jednotlivych harmonickych napeti a
proudu. Napeti a proud na ruznych frekvencich vam zadny vykon nedaji.
Takze kalibrace na sinusove padesatce ma smysl prave v realnem svete.
Ruzne peaky v proudu vas zmatou tak maximalne pri mereni uciniku -
nenamerite spravne rms hodnotu proudu a tim i zdanlivy prikon, pricemz
PF = P/S.

Mimochodem jen pro uvahu. Ty indukcni merici ustroji merily samy o
sobe jalovy vykon (tok z proudove a napetove civky posunuty o 90
stupnu to roztoci nejvic) a tak se na jednom vinuti posouvala faze o 90
stupnu aby to merilo cinny vykon. Nemuze byt pes (v konfrontaci s
modernimi spotrebici) zakopany tady? (to je opravdu otazka, nic me
nenapada, ale jsou tu prece jen chytrejsi lidi)

Lukas Burda