Re: Zakoupen� hudby do �st�edny [ Was: OT - autorska prava na zvukfrezky]

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Květen 28 09:01:40 CEST 2012

Takže malému autorskému muzikantovi stačí písemně prohlásit, že účinky
hromadné licenční smlouvy pro dané užití vylučuje. Otázka je, komu to musí
písemně prohlásit, když hraje bez pořadatele. Sám sobě? Nebo na každý
lístek?

http://www.theflow.cz/toceni/poi-hudba-a-autorske-pravo.html

Otázka 3: Jak se mám zachovat v případě použití hudby od autora, kterého OSA
nezastupuje?

Odpověď: Pokud by se jednalo o hudební skladbu autora, kterého OSA
nezastupuje (nezáleží na tom, zda jde o autora českého nebo zahraničního),
je třeba obrátit se na tohoto autora a jeho souhlas s užitím skladby získat
přímo od něj. V případě veřejného provozování, to je na produkcích
pořádaných v rámci různých akcí, byla-li by hudební díla reprodukována ze
zvukových nosičů řádně zakoupených v obchodní síti (včetně prodeje
rozmnoženin v nehmotné podobě, např. mp3), uzavřením licenční smlouvy s OSA
získá pořadatel takové akce souhlas k užití hudebních děl bez ohledu na to,
zda jde o díla autorů, které OSA zastupuje či nikoli.

Otázka 4: Pokud autor, který není zastupován OSA, sám poskytne souhlas k
bezplatnému použití jeho děl, je nutné platit ještě nějaké další poplatky
OSA?

Odpověď: Autor nezastupovaný OSA by měl písemně prohlásit, že účinky
hromadné licenční smlouvy pro dané užití vylučuje. Odměna za užití jeho děl
by pak byla záležitostí dohody pouze tohoto autora a uživatele, nebylo by
nutné hradit odměnu OSA.