Koncentrace H2O2 - jak orientacne zmerit?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Květen 26 01:36:50 CEST 2012

Tak jsem zmeril koncentraci pomoci hustoty.

Mam 2 flasky se zbytky a jednu novou. Ty zbytky (stari tak 2-3 roky)
maji jedna 21% a druha 26%. Nova flaska (koupena dneska, ale
jiz 9 mesicu od data vyroby) ma presne 30%.

Ten rozdil 21-26-30% zdanlive nevypada tak velky, ale kdyz jsem
spocital potrebne pomery vody a peroxidu pro stejnou vyslednou
koncentraci, tak ten rozdil vychazi dost velky (napr. toho 21% je
treba dat vice nez 2x tolik, nez toho 30%).

Zkousel jsem to otestovat i v te mraznicce. Ta da -16% (dal jsem
do stejneho mista teplomer). Ani na jednom z tech 3 vzorku nebyla
patrna zadna zmena, takze bod tuhnuti je o dost niz.

Jinak taky je pekna stranka pro on-line vypocty koncentraci
http://www.labo.cz/mft/koncentrace.php

Diky vsem za tipy.
PL