OT elektronicky podpisane pdf

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Květen 25 13:01:19 CEST 2012

Původní zpráva ze dne 25.5.2012 od RV:

> JENZE vis jak je to s pravnikama. Ten papir ti nevytiskl ten kdo
> vystavil fakturu - jak se bude dokazovat, kde vznikla nejaka chyba
> az FU zjisti, ze faktura u vystavitele v uctu je jina nez ta ve tvem
> ucetnictvi? Jak se bude dokazovat co zpusobilo, ze se ty dokumenty
> lisi? Zfalsovals ho ty, nebo blbla tiskarna zapomnela vytisknout
> neco a ja nevim co jeste dalsiho.

V zákoně se o žádném vytištění nepíše. Píše se tam o vystavení
daňového dokladu. Kdo ho vytiskne na papír nebo vytesá na kamennou
destičku, to je úplně jedno, to může být kdokoliv. Například já také
tisknu a rozesílám poštou cizí daňové doklady pro jiné firmy.

Když obdržíš jako odběratel daňový doklad (v obchodě, v automatu,
poštou, elektronickou poštou), tak z něj vytvoříš účetní doklad. To
uděláš tak, že překontroluješ, zda dodávka i údaje na dokladu
souhlasí, podepíšeš se na doklad, že za to odpovídáš. A pak se na ten
účetní doklad podepíše účetní zodpovědná za zaúčtování dokladu.

Z jaké (čí) tiskárny doklad vypadl, je úplně jedno. Když ho dodavatel
zfalšuje u sebe, tak se to stejně bude prokazovat bez ohledu na to,
jak ten doklad vypadá. Pokud ty budeš mít z bankovního účtu odepsanou
částku 1.200.000 Kč, ta přijde na účet dodavatele, a budeš u toho mít
takový daňový doklad, přičemž on bude tvrdit, že vystavil daňový
doklad s tímto variabilním symbolem na částku 600.000 Kč a tedy místo
200.000 Kč odvedl na DPH jen 100.000 Kč, a těch zbylých 600.000 Kč jen
tak ignoroval jako nezdanitelné palmáre, tak komu myslíš, že bude
finanční úřad věřit?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601