Tachometer osobneho auta

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Úterý Květen 22 16:38:54 CEST 2012

Dňa 22. mája 2012 16:28, Tomáš Koželuh <mr.death na ipq.cz> napísal/a:
> Novější auta berou údaj o rychlosti z ŘJ a s rafikou hýbe elektromotorek.
> Při havárii se ten motorek prostě odpojí stejně jako vystřelí airbag. Možná
> je tam i nějaká aretace. Motorek bez problémů drží tam, kde zůstal, ale
> rukou s ním jde pohnout.
> U VAG koncernu jde dokonce přes diagnostiku vyhnat všechny rafiky do svislé
> polohy, aniž by se auto nastartovalo nebo pohlo. Hodí se to na kalibraci,
> pokud se něco dělalo s budíky.

U opla som si vsimol zrejme autokalibraciu po pripojeni napajania
(pripojenie autobaterie, nie bezne zapnutie zapalovania klucom), ked
rucicky vsetkych budikov klesnu pod 0 az na mechanicky doraz, chvilu
tam zotrvaju a potom vybehnu presne na 0. Pocas poslednej zimy, pri
tych -20 a silnejsich mrazoch mi toto budiky robili aj pri startovani,
pravdepodobne BOD resetol procesor v palubovke :-)

miro