OT zakon o provozu na poz. kom.

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Květen 22 15:46:26 CEST 2012

On Tue, 22 May 2012, RV wrote:

> 2) pokud vyjizdim z mista leziciho mimo poz. komunikaci, kde bylo provedeno
> nejake omezeni rychlosti - nemam sanci toto zjistit - mam tyden auto v praci
> - po tydnu prijedu, vyrazim a po 100m me zastavi policajti, ze tam je 30km/h
> - cedule je 200m pred mistem kde jsem na silnici vjel
> dle pravnika mi bylo receno, ze bych neco takoveho mel uhrat - nemel jsem
> sanci se neco takoveho dozvedet - tudiz nemuzu byt trestan
> prijde mi to ale jako velmi snadna moznost jak to zneuzivat

Kdyz na tom budete trvat a poslete to do spravniho tak bych cekal ze
uspejete. To zneuziti je sporne - ve meste mate obecne 50 a nejaka
mistni 30 je obvykle jen buzeracni takze proc to neobejit.

> 3) skody na parkovistich - podle zakona jsou parkoviste mista lezici mimo
> pozemni komunikace - nemel by tam tedy platit ani tento zakon - majitel
> parkoviste by mel sam upravit jak bude provoz zajisten (tedy zadne
> automaticke pravidlo prave ruky)

Jste si tim jisty ? - nedavno jsem nekde cetl ze tohle se tyka jen
uzavrenych parkovist - tedy kam nemuze zajet kazdy. Obchodaku se to
tedy netyka.

> jak to je ale v pripade skody (bouracka) - povinne ruceni se vztahuje na
> skody zpusobene vozidly na poz. komunikacich - to parkoviste neni -
> predpokladam ze pojistovna tedy nebude chtit hradit skodu - skodu je tedy
> nutne vymahat jako bezne poskozeni cizi veci - tedy az soud?

No na uzavrenem parkovisti je to zajimava otazka - ale kdyz na skolnim
dvorku odrela pani auto kolegovi tak normalne sepsali nehodovy formular
a nerikal ze by pojistovna neplatila.