OT zakon o provozu na poz. kom.

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Květen 22 15:32:15 CEST 2012


IMHO se na to vztahuje zakon 361/2000 a vyhlaska MDS 30/2001. Myslim si, ze
z nich lze usoudit, ze (uplne) kazda krizovatka musi byt oznacena
vertikalnim znacenim, popripade doplnena horizontalnim znacenim. Mista
lezici mimo pozemni komunikaci se na toto nevztahuji. V praxi si to mistni
MU ruzne vysvetluji a propuka naplno "lidova tvorivost". Zasadni faktor je
cena znaceni a pokud si to zastupitelstvo spocita, zjisti ze to je hodne
penez a pak to podle toho dopadne.

Pokud bych to mohl zhodnotit stavem u nas, tak dve vetsi obytne zony se s
platnosti nove vyhlasky promenily v dzungli, kde je na zacatku cedule
"prednost zprava" a pak uz zadna znacka nikde neni. A pak je na takovem
uzemi nekolik parkovist k "obchodakum", ktere ale maji prave status mista
leziciho mimo poz. komunikaci. Je to velmi nestatne a osobne jsem od
zavedeni noveho "neznaceni" zaznamenal vic jak desitku dopravnich nehod na
techto mistech. Ridic vyjizdi z parkoviste, ocekava prednost zprava, ale
ridic jedouci po silnici vi, ze ma predost. A je z toho obcas "tukec".
Znacky nikde, ani na krizovatce vedle, ani na teto "nekrizovatce". Mesto
usetrilo a mene zkuseni ridici maji zadelano na problem. Navic si pak
zastupitele v dostupnem PR libuji, ze se doprava na zminovanych lokacich
"zklidnila". Asi  proto, ze vsichni zodpovedni ridici ted jedou krokem a
davaj predost vsemi smery (napada me primer s Londynem a auty s napisem
continental driver, ktere mohou delat prakticky vse).

JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of RV
Sent: Tuesday, May 22, 2012 2:54 PM
To: HW-news
Subject: OT zakon o provozu na poz. kom.

Zdravim,

omlouvam se za OT, ale zajimal by me nazor zdejsiho kolokvia na nasledujici
situace za volantem.

1) jak ma ridic jedouci po poz. komunikaci poznat, ze krizovatka na kterou
prijizdi je opravdu krizovatkou, tedy ze pripojujici se silnice z prava neni
treba ucelova komunikace
- protoze pokud je tak prednost nedava
- pokud neni, tak by mel, protoze se jedna o krizovatku s nerozlisenou
prednosti v jizde

podotykam, ze nic neresi ani znacka hlavni silnice - protoze prvni takova
krizovatka hlavni silnici rusi - takze pokud mam dve vyusteni ucelovych
komunikaci z prava na silnici po ktere jedu a tu prvni vyhodnotim jako
normalni krizovatku tak na dalsi krizovatce uz z meho pohledu nejsem

jeste vic je to postavene na hlavu na beznych okreskach, kde je znacka
hlavni silnice jedna na 20km a kazda odbocka do nejake vsi neni oznacena
- z hlediska zakona bych tedy mel zastavit a dat prednost

2) pokud vyjizdim z mista leziciho mimo poz. komunikaci, kde bylo provedeno
nejake omezeni rychlosti - nemam sanci toto zjistit - mam tyden auto v praci
- po tydnu prijedu, vyrazim a po 100m me zastavi policajti, ze tam je 30km/h
- cedule je 200m pred mistem kde jsem na silnici vjel dle pravnika mi bylo
receno, ze bych neco takoveho mel uhrat - nemel jsem sanci se neco takoveho
dozvedet - tudiz nemuzu byt trestan prijde mi to ale jako velmi snadna
moznost jak to zneuzivat

3) skody na parkovistich - podle zakona jsou parkoviste mista lezici mimo
pozemni komunikace - nemel by tam tedy platit ani tento zakon - majitel
parkoviste by mel sam upravit jak bude provoz zajisten (tedy zadne
automaticke pravidlo prave ruky) jak to je ale v pripade skody (bouracka) -
povinne ruceni se vztahuje na skody zpusobene vozidly na poz. komunikacich -
to parkoviste neni - predpokladam ze pojistovna tedy nebude chtit hradit
skodu - skodu je tedy nutne vymahat jako bezne poskozeni cizi veci - tedy az
soud?

priznam se, ze ac jezdim leta (auto i moto) tak tohle netusim a ani jsem to
zatim nemusel resit a ani zatim nikdo kolem mne

--
RV

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list