LCR meter - konstrukce

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Květen 21 20:08:42 CEST 2012

IP3 je parameter ktory hovori o linearite obvodu. Konkretne IP3 je
vykon, pri ktorom dosiahne prva a tretia harmonicka rovnaku amplitudu.
Cim nizsie IP3 tym skor zacne dana suciastka saturovat, resp. skreslovat.

RFS je RF choke, inymi slovami VF tlmivka. Rezistor, ktory je tam
nakresleny definuje jednosmerny prud do zosilnovaca. Jeho hodnota je
typicky par desiatok ohmov, obycajne nie viac ako 100.
Toto je ale zaroven rezistor ktory je zapojeny paralelne k vystupu. T.j.
ak ma vystup nominalnu impedanciu 50 Ohm a zapojite tam povedzme 33 Ohm
napajaci rezistor tak sa impedancia ktoru vidi zosilnovac znizi na
50||30 Ohm co je pomerne malo. Preto sa tam zvykne davat aj VF tlmivka
ktora pomoze zvysit zatazovaciu impedanciu, takze zosilnovac ten bias
rezistor nevidi.

U nizkych frekvencii bude s tou tlmivkou samozrejme problem, lebo musi
mat vysoku hodnotu. Ked vezmem ako priklad konicke tlmivky od CoilCraft
ktore rad pouzivam, maju hodnotu 8 uH od DC do vela GHz, takze je to
naozaj tlmivka. Pre nase frekvencie bude mat 8 uH impedanciu 10 kHz,
0.5Ohm, 1MHz 50Ohm, 10MHz 500Ohm, 100MHz 5kOhm. Je to najlepsia tlmivka
aku poznam, hocico doma navijane bude mat niekde v pracovnom pasme
rezonanciu, takze to nebude fungovat.

Impedancne prisposobenie nas ale nemusi velmi palit, jediny problem bude
ze dostaneme nizssi vystupny vykon, co ale zase nie je az taky velky
problem.

b.