OT: Obchodní praktiky [ Was: Re: Kde sehnat ladici kondiky? (bylo: OT dlhodoba dostupnost suciastoka sucasti, was: Dotykov? displej 7") ]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Květen 21 17:24:33 CEST 2012

Zdravím,
  a to je právě ten problém.
  Dříve slova "slušná společnost" něco znamenala, dnes už bohužel ne. Vždyť se
podívejte kolem sebe - je to prohnilé úplně odshora. Ve slušné společnosti
se používají krabice na víno na víno, kapr je sladkovodní ryba a chutné jídlo
a odklánějí se telefonní hovory službou "Call Deflection". A když tohle všechno
vidí běžný smrtelník, ve většině z nich vznikne pocit, že když nahoře se může,
proč by se dole nemělo. A jakékoliv morální zábrany se pomalu, ale spíše rychle
vytrácejí. Vadíš mi na dálnici ? Vybrzdím tě nebo rovnou vytlačím do příkopu.
Nemáš cigaretu ? Přelámu ti žebra a roztrhnu slezinu a ledvinu. Proti tomu je
uvedená praxe naprosto nevinná, navíc plně odpovídající živnostenskému
oprávnění "nákup zboží za účelem dalšího prodeje". Pokud se najdou kupci za
novou cenu, je to výborný business case :-(.
  Ne že bych s tím souhlasil. Taky na to nemám střeva a nikdy bych nic
podobného nedělal. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych nákupem a následujícím
prodejem něco vydělal, ba právě naopak - ovšem neživím se tím, zaplať Bůh :-).
Takže chápu, když někdo takový zdroj raději utajuje, aby právě takto nedopadl.
Jenže pak se zase nedostanou ty součástky ani k těm, kteří je potřebují, pokud
nemají zrovna štěstí...
  Zdraví Pavel