OT - autorska prava na zvuk frezky

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Květen 20 23:21:21 CEST 2012

Ahoj,

toto není flame a nemá za cíl vyburcovat politické debaty! Souvislost
s tématem konference jistě má, přesto označuji OT.

Nedávno se začal Youtube dožadovat u několika mých videí informací,
jak to je s podkladovou hudbou. Nestačilo jim jen prosté oznámení, že
vlastním autorská práva nebo licenci, tak jsem musel dohledat, které
skladby to jsou, jakým nástrojem jsem je generoval, případně kdy jsem
licenci zakoupil (kupuji skladby pro toto použití).

Dnes jsem dával na Youtube nějaká nová videa, tak jsem si raději už
dopředu zaznamenal, které skladby obsahují, kde jsem je koupil apod.
No a když jsem se tak rochnil v rozhraní Youtube, všiml jsem si tam
záložky o autorských právech, kde si nějaká společnost Music
Publishing Rights Collecting Society (nějaký kolektivní správce)
označila dvě má videa s tím, že obsahují hudbu, na kterou si právě oni
nárokují práva, že jsou "vlastníkem obsahu".

Koukl jsem se, co tam mám za hudbu a nestačil jsem se divit. U těchto
dvou videí nebyla žádná podkladová hudba, ale jen zvuk CNC frézky.
Byla to videa frézování do plastu a nechal jsem tam to vrčení. Tak
jsem hned podal námitku a obratem mi přišlo z Youtube oznámení (zjevně
automatické, protože tak rychle to nikdo překontrolovat nemohl):

Vlastník obsahu Music Publishing Rights Collecting Society
zkontroloval vaši námitku a stáhl svůj nárok na autorská práva k
vašemu videu XXXXX. Další informace naleznete na své stránce Oznámení
o porušení autorských práv.

To jsou vtipálci, co? Tak si dejte pozor, kdo si co nárokuje, jejich
drzost nezná mezí, oni si nárokují kdeco - asi taky automaticky :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601