LCR meter - konstrukce

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Květen 19 19:11:16 CEST 2012

vidim ze konstrukcia dds generatora sa dozila reinkarnacie :-)

V scheme je jedna nedokumentovana ficura, kedze je to obkreslene odomna
asi ste si to nevsimli. Vystup DDS cipu ma jednosmerny offset, pokial
bude mat nasledny operak vysoke zosilnenie (u vas je to 5) tak mu to
nebude robit moc dobre, lebo je zatazeny naslednym atenuatorom s
impedanciou 50 Ohm (vysoky jednosmerny prud).

Kondenzator C40 ma u mna hodnotu 22pF, u vas je 2pF. Moze to byt
preklep, ale aspon moj zosilnovac fungoval lepsie s 22pF :-)

Otazka je do akej miery to chcete kopirovat. Nas DDS generator som
navrhoval tak aby sa dali pouzit suciastky z najblizsej drogerie. Ak by
som to mal robit znova tak by som to uz tak nerobil a pouzil monoliticky
zosilnovac od Mini Circuits. Zbavite sa vela problemov a bezia uz od DC.
Mate na vstupe aj tak transformator, ten by som tiez nemotal a kupil
hotovy tiez od Mini Circuits.

DDS cip zrejme nebude spravne zatazeny, na vystupe K1, pin 5 nie je
rezistor ktory definuje vystupnu ipmedanciu DA prevodnika, ktora je
normalne velmi vysoka (prudovy zdroj). Ak je nasledny filter navrhnuty
na 50 Ohm nebude fungovat spravne.

R19 potom bude 25 Ohmov, nie 50.

Trochu mi unika funkcia U6 (ADG419), nerozumiem co to ma robit. Prepinac
spina bud D na S1 alebo D na S2.

Vsade pouzivate blokovacie kondenzatory 100nF, tie prestanu fungovat uz
na par MHz. Treba dat paralelne este mensie hodnoty, obzvlast okolo
DDSky a zosilnovacov kde su vysoke vysokofrekvencne prudy.

Dajte vediet ak budete potrebovat nieco odmerat, alebo skontrolovat
navrh plosneho spoja. Rad pomozem.

b.