Shanim miniaturni krystal 7.3728Mhz

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Květen 17 03:05:26 CEST 2012

  A tady je trochu zrada,
krystal sice kmitá, ale přesně na dvojnásobku. Čítač ukazuje  14,7455
MHz :-(  Ale na vině může být můj měřicí přípravek na
krystaly......občas zas měří třeba
šutr 27 MHz jen jako 9MHz.

> Vas pripravek asi bude v poradku. Dvojnasobek vystupni f a D klopak je
> nejjednodusi zpusob k dosazeni stridy 1:1, navic 14MHz krystal muze
> byt snadnej vyrobitelny.
> 27MHz sutry velmi casto byvaji 9MHz rozkmitane na 3. harmonicke.

Hm... to zní logicky . A také  oveřeno na rozmítači. Krystal zapojen z
in do out a prvni "škubanec" v přenosové charakteristice  je na 14,75MHz .
Takže šutr 7,3728MHz   bude podle té dělicí teorie nejspíš v oscilátoru
3,6864 MHz :-)
A nebo tam taky mohli dát 14,7455MHz a dva D klopaky za sebou :-(    V
tom plivanci uvnitř může být těch děličů hafo.
No jestli najdu oscilátor v té černé hmotě 3,6864 MHz tak tu prubnu.
JaKub