Problem s BMP085

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Květen 16 11:24:14 CEST 2012

Ale pane kolego, datasheet k cidlu jsem samozrejme cetl. To hledani
informaci znamenalo overovani toho, zda se vyrobce jen nejisti a zda je tedy
pri rucnim osazovani opravdu mozne podobne problemy ocekavat, zda je tento
offset nejak napravitelny (co ja vim, treba vytemperovanim na 150°C,
vychlazenim na -20°C nebo tak podobne), ci jestli je dane cidlo s offsetem
vhodne pouze do kose ci do Himalaji. Ono pripajet to cidlo jde vcelku
jednoduse, ale sundava se podstatne hur, tedy bych rad potrebu te sundavaci
operace eliminoval, nemluve o tom, ze nepouzite cidlo mam uz jen jedno.

Jinak jsem otestoval i to osvetleni cidla a neni to zdaleka tak tragicke,
samozrejme tam nejaky vliv je, ale pri uzavreni vyskomeru do svetlotesne
(pojmem "svetlo" zde rozumim elektromagnetické záření o vlnové délce
přibližně 400-800nm, to jen kdybyste mne chtal chytat za slovo, samozrejme
odstineni neni absolutni) krabicky nameri vysku N, pri primem osvetleni
zarovkou z cca 150mm nameri vysku zhruba N+25m (samozrejme zavisi na
vzdalenosti od svitidla, resp. mire zastineni). Reakci na prach ci kapaliny
jsem netestoval.

A co se tyka vysvetleni pojmu "na webu" - vzhledem k tomu, ze senzor BMP085
je pomerne rozsireny, kombinaci vhodnych klicovych slov jsem ziskal vysledky
mnoha set stranek, z nichz na nektery ch autori resili podobny problem. Za
to, ze jsem si prislusne linky nearchivoval a na sledne nepostoval do
konference, se velmi omlouvam a sypu si popel na hlavu.

Kazdopadne diky za radu precist si datasheet.

Pavel Kutina