OT: Re: Vyroba DPS v Cine?

Stanislav ©mejkal smejkal na smejkal.com
Neděle Květen 13 01:48:56 CEST 2012

Dne 12.5.2012 22:33, Petr Simek napsal(a):

> Benzin v Norsku 50Kc/litr , pytlik papriky v supermarketu 100Kc . Norsky
> duchodce ma cca 60000Kc . Je to super, ale pokud nemate slusnou praci nebo
> duchod tak jste uplne v pr*eli . Ja osobne bych nechtel zit v zemi kde je
> vse extremne drahe. Zrovna ten benzin za 50 v zemi ktera zije z exportu
> plynu a ropy to je je prava sila severskeho socialniho systemu. Jen si
> rikam co budou delat az jim to dojde. Prumysl s temi cenami prace bude
> v pytli, cim se budou zivit.

Az budu mit plat jako v Norsku, budu milerad platit 50 Kc/litr. Zaprve tam
netankuji takovou brecku jako my v Cechach a zadruhe v tom nemaji jakesi
enesmysly, ktere jsou neekologicke a drahe.

Slysel jsem o Norsku pred sesti lety nasledujici hlasku, ktera presne sedi:
"Zapomen na kurz. Platy stejne, ceny stejne, ale benzin maj za 12 Kc."
Ja jen dodavam, ze dneska je benzin za 15 Kc.

A co budou delat, az jim dojde ropa a plyn? Oni maji fond budoucnosti, kam
ukladaji jedinecne prebytky z ropy a plynu. Kdybychom si my nenechali ukrast
vsechen tezitelny uran, mohli jsme mit neco podobneho. Oni neustale investuji do
infrastruktury a eliminuji svoji konkurencni ekonomickou nevyhodu - rozlehlost
zeme. Maji velmi levnou elektrinu, kterou jsme mohli mit take, kdybychom si z
politickych a mocenskych duvodu nezastavili vystavbu celeho Temelina, Blahutovic
a zabranili ekonesmyslum jako solary ci vetrniky.

Svym puvodnim prispevkem jsem se snazil naznacit, ze jsou narody, ktere si zdola
podporuji mistni producenty tim, ze nakupuji vyhradne Norske zbozi, i kdyz je to
o neco drazsi. Zahranicni, byt o neco levnejsi zbozi na sklade zustava. My take
mame/meli jsme zdroje, ktere nam jini mohou/mohli zavidet (uran, voda, dostatek
vzdelaneho obyvatelstva, historicke pamatky) a sam vite, jak s nimi
nakladame/nakladali jsme.

Nechci se vas nijak dotknout, ale nejdriv si uklidte doma a pak kritizujte
ostatni. Takhle to vypada pouze jako slepa zavist.

Standa

Daląí informace o konferenci Hw-list