jazyckovy kontakt pro indikaci velkeho proudu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Květen 12 22:50:19 CEST 2012

On Sat, 12 May 2012, Vláďa Anděl wrote:

> Resim problem, jak priblizne indikovat prekroceni proudu cca 150 az 200A DC v
> Cu pasovine. Protoze si nemohu dovolit cokoliv co ma nenulovou spotrebu,
> pouzival jsem jazyckovy kontakt. Musel jsem ho davat hodne na sikmo, abych
> snizil jeho citlivost. Rozptyl citlivosti jazyckovych kontaktu je prilis

Zajimavy napad.

> siroky, tak jsem musel nastavovat kazdy zvlast. Napadlo me - kdyz ho podlozim
> Fe plechem, plech vytvori magneticky bocnik a zkratuje mg. tok, ktery jde
> pres kontakt. Az kdyz se plech presyti, coz je dane rozmery a vlastnostmi
> toho zeleza, kontakt sepne. Proud pro sepnuti by mel byt podstatne presneji
> definovany. Ma to nadeji takhle fungovat?

Presytit zelezne jadro chce dost specifickou konstrukci - nejlip uprostred
civky aby tok nemohl nikam uniknout. Presytit prilozeny plech asi bude
obtiznejsi - nejspis se ta hystereze rozmazne doztracena.