Vytuhly displej s P87C51

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Květen 12 07:43:11 CEST 2012

Zdravím,

> Vida,
> to kdybych tenkrát věděl, tak bych to nedělal. Ale dělal jsem to taky.
> Vytvářelo to takový zajímavý efekty, kam se hrabe permanentní magnet.
> Nicméně ten monitor nikdy neodešel. Asi to chtělo jen větší výkon.

Nebo možná jinou frekvenci, níže píšete o 160 MHz, tohle bylo 70cm
(430-440 MHz) amatérské pásmo. Je pravdou, že ta stanice byla před tím
slaďovaná a točili jsme softpoty, dokud lezl výkon nahoru a harmoniky
nepřesáhly povolenou mez. Je možné, že tím dala víc než těch katalogových
5W, ale asi ne o moc. Jinak tyhle Motoroly (typ MTX838, původně trunkové,
ale výborně použitelné i v konvenčním režimu) mám dosud a nedám na ně
dopustit, je jim tak 20 - 25 let a stále vysílají jak o život, jen baterii
mají už asi třetí v pořadí, naštěstí Battex je stále dodává, ikdyž
nekřesťansky draho.

> Těch 5W na 160MHz je pro elektroniku dobrý test. Vyrobili jsme nabíječku
> pro akumulátory ručních radiostanic. V dílně chodila v pohodě. Ale když
> se nasadila do provozu, prostě nenabíjela. Tak jsem se šel podívat, jak
> jí používají - a bylo to hned jasné. Co udělá uživatel když se mu
> baterka nabije ? Samosebou jí vrazí do rádia a zaklíčuje. A v tom
> okamžiku nabíječ zkolaboval.

Ještě lepší jsou neověřená zapojení "stabilizovaných zdrojů". Kamarád si
kdysi koupil takový "stabilizovaný zdroj k radiostanici". Nu, připojil
k němu radiostanici. A když už ji měl připojenou, tak zaklíčoval. Cvaklo
to, zdroj začal divně bručet a stanice se za chvilku tak divně vypla.
Říkali jsme si, že přeci nemůže být tak slabý, ale opak byl pravdou. Při
zaklíčování lezlo ze "stabilizovaného zdroje 13.8V" přes 18V! Ověřeno
nejen měřákem, říkali jsme si, že to VF ho může mást, ale žárovkou - při
připojení 12V žárovky a zaklíčování se tato rozsvítila skoro "do modra"
a sice neshořela, protože stanice se zase vypla a napětí kleslo, ale
byla už začerněná. Ještě že měla stanice ochranu, mohlo být po ní.
Podotýkám, že anténa byla slušně přizpůsobená a stanice uzemněná, vysílání
přes napájecí dráty se tedy nekonalo (nebo jen velmi omezeně).

Zdraví Pavel