Re: OT: Patentové šílenství

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Čtvrtek Květen 10 12:44:39 CEST 2012

>    A teď: Co z toho vyplývá pro mne, coby vývojáře pracujícího pro jednoho
> českého operátora ?
>    - Mohu vzít zdrojáky Asterisku a tuto funkci tam prachsprostě dopsat ?

Jistě.

> Modifikovaný kód bych nepublikoval, ale patch ano.

To je to samý.

> Vystavuji se tím nějakému nebezpečí ?

Patentové žalobě. Patentovou žalobu můžete vyhrát, pokud dokážete, že obsahem patentu je věc zřejmá, a nebo již dříve uveřejněná. V tom je patentový systém v USA rozdílný oproti evropskému. V USA se patentuje všecko a jestli je patent smysluplný se řeší v průběhu soudu.

>    - Mohu takto upravenou verzi pustit do provozu a využívat pro spojení
> s jinými operátory (včetně amerických) ?

Vystavujete se patentové žalobě.

>    - Změní něco na věci, že místo tagů "noa" a "npi" použiju třeba tagy
> "backora" a "pantofle" ? Neporuším tím již patent ?

Záleží na znění patentu. Patenty se záměrně píší co nejobecnější.

Vojta Bubník