RE: Doručování UDP paketů v síti O2

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Květen 7 07:43:28 CEST 2012

Jen na okraj

ono s tema s zakaznickyma linkama je to tezky, jakoby operatori měli jasny
rozkaz, za zadnou cenu nepriznat, ze neco nefunguje. Možná to opravdu neví,
ale pak to mají říct.  Mam ještě v pameti kdyz kolega mel internet od UPC,
ono to obvykle pomerne spolehlive pracovalo, ale kdyz nastal problem,
infolinka tvrdlila, ze vsechno je OK - nakonec kolega nekde sehnal cislo na
techniky a volal primo jim :-D. Ted uz je nejakou dobu na NetBoxu a ti
dokonce rozesilaji omluvne maily, kdyz doslo k nejakemu problemu (o kterem
kolikrat ani nevite, protoze to bylo v noci a na tři minuty spadla rychlost
downloadu)

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Monday, May 07, 2012 6:04 AM
To: HW-news
Subject: Re: Doručování UDP paketů v síti O2

Zdravim,

> A proc nejprve nekontaktuje nespokojeny zakaznik servis isp, 2 level v o2
pripadne s trochou konexi NOC? Nekdo tady doporucoval zmenit opa, hm kdyz za
podobnou cenu tezko poridite neco lepsiho - kdekoliv, mozna na kabelovce, ta
je zrejme jen v kralikarnach (velmi huste osidlene lokality), v nekterych
mistach novostaveb dava o2 uz par let sklo...

  Zakaznik operatora kontaktoval, nevim vsak presne, jakou jeho slozku,
nejsem u toho, maximalne dalkove kontroluji, co se deje v zarizeni. Tvrdil,
ze mu operator tvrdil, ze jim vse funguje, coz dle dalsiho vyvoje situace
zjevne nebyla pravda :-).
  Take si myslim, ze zmena opa je krajni reseni, kteremu je lepe se vyhnout,
pokud doposud vladla spokojenost. Pres to ADSL by v dane lokalite asi sli i
jini (s vyuzitim ULL), ale o tom jsme uvazovali jako o krajni moznosti,
pokud se to brzy nerozbehne. Ony poruchy proste nastavaji a je treba dat
operatorovi trochu casu. Jako pozitivni povazuji, ze k oprave doslo v noci
ze soboty na nedeli, ten den a pul je tolerovatelny, mozna tu krabici museli
nekde shanet nebo neco podobneho. Asi by se dalo neco vytknout
transparentnosti kontaktu se zakaznikem, ale to je obvykly nesvar, ze
operatori neradi informuji o pravych pricinach problemu a ruzne mlzi.

> Zmena ip souvisi prave asi s tou vymenou hw, nechce se mi verit ze by
nekolik let nedelali restart   Nebo upgrade nejakeho cisca nebo co to tam
prideluje ip adresy? Ale i to je mozne, ale ip se zmeni prave vzdy po
nejakem vypadku a tedy odstaveni, jednou za par let:-/

  Taky presne nevim, co pouziva O2 pro tyto ucely. Kazdopadne jsem to vcera
jeste testoval a funguje to zatim jako drive.

> A ze by musel o2 neco omezovat? No nevim ja jsem tuhle stahoval iso dvd a
jelo to tak pomalu, tak jsem spustil uTorrent a stahlo se to v minutach
plnou rychlosti linky 25m... Agregovane 1:50 ve vecernich odinach Tedy
spicka..

  Dle mych informaci a bohuzel i zkusenosti jsou omezovace nasazovany hlavne
do mobilniho pripojeni. Tam muze snadno dojit k zahlceni BTS a ostatni by
byli biti. A kdyz uz se to do site dalo, zaroven to slouzi jako QoS-degrader
pro pripadny VoIP. Pamatuji, jak se pred casem nahle zhorsila kvalita VoIP
spojeni pres mobilni sit, prestoze speedtest.net ukazuje 1.5M dolu a 300k
nahoru. Ani kodek G.729 se poradne neda pouzit. Kokta to i ve 3 v noci, kdy
je sit prakticky volna. O vyssim jitteru v mobilnich sitich samozrejme vim,
ale leta to fungovalo velmi dobre i s G.711 kodekem a ted uz opravdu ani
G.729. Nastesti uz je vsude tolik WiFi, ze neni problem se na to vybodnout a
volat tudy.

> Na vetsine lokalit ma tolik kapacity ze jsem si nevsiml jakehokoliv
> projevu agregace na vice mistech, coz se muze kazdemu jinemu
> poskytoavteli jen zdat a spousta mensich isp vesnickeho typu ma prave
> dsl ropustene mezi 20 wifinkaru klientu (protoze vyhrazena linka spoji
> spise 5o nasobek a to nikdo nezaplati, a stejne jsou vsichni
> spokojeni, jinak by tam ti wifinkari nebyli, ve spouste lidi nazev o2
> vzbuzuje ponekud vice emoci nez racia ) :-). Tim nerikam ze toto
> schvaluji ale tak to proste je :-)

  Ano, s tim lze souhlasit.

> Odesláno z pocitace

Odeslano Pavlem Trollerem.