Obracena LED 1206

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Květen 4 23:58:32 CEST 2012

Zdravim,
dnes jsem v GESu koupil zelenou a cervenou SMD LEDku 1206 pricemz zelena mi v bastlu fungovala a kvuli cervene jsem mel asi hodinovy zasek, kdy jsem ji nemohl a nemohl rozsvitit. Tak jsem ji z desky po kontrolach kde ceho mozneho i nemozneho vypajel jako definitivne vadnou, a jen tak z cireho zoufalstvi jsem ji zkusil k ploskam prstem primacknout obracene. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz se dioda rozsvitila.

Je mozne, ze ve vyrobe pripaji a nakontaktuji cip diody obracene (no evidentne je)? Oznaceni katody a usporadani v SMD pouzdru je u obou naprosto stejne a vzhledem k tomu, ze sedi na plosnaku uplne tesne vedle sebe a anodu maji vyvedenou defakto jednou ploskou, je jiny omyl vyloucen.

Setkal se s necim podobnym uz nekdo?

Jakub Serych