[OT] Jak nahrat sbor

Pátek Květen 4 17:39:51 CEST 2012

Ještě k tomu prostoru - něco jiného je samotný záznam zvuku a něco
jiného video, i když tam u vás jde hlavně o ten zvuk. Pokud divák ten
prostor vidí, chce ho taky víc slyšet. Jinak rozdíl mezi AB a XY
systémem natáčení - AB dává lepší prostor, hlavně při poslechu na
sluchátka. Někdy jsou problémy při sloučení na mono, mícháte signál ze
dvou mikrofonů ke kterým jde signál s různým zpožděním. Systém XY je z
hlediska slučitelnosti na mono lepší - stereo efekt je dosahovaný pouze
rozdílnou intenzitou v obou kanálech, bez fázových posunů. Záleží, čemu
dáte přednost.
Anděl