Vytuhly displej s P87C51

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Pátek Květen 4 08:24:28 CEST 2012

Zmeril jsem desku s displejem a je to, jak jste predpokladal - na pinu 9 rst
je ta keramika (10pF) s druhym koncem na zemi. Nikam dal to z pin9 nevede.
Tu druhou desku tady doma ted nemam, takze zmerit zatim nemohu. Ten druhy
procesor zjevne funguje, regulace "seknuta" neni. Naskyta se (mozna naivni)
otazka - je mozne propojit  RST vstupy 9 obou procesoru?
****
Velmi dekuji vsem za pomoc, ale ted to musim odlozit, potrebuji take trochu
resetovat, takze nasledujici 4 dny na me ceka kolo a Sazava. Takze se k tomu
vratim az pristi stredu, pokud si nerobiju hubu :o)))

Hezky vikend
Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Jan Waclawek
Sent: Friday, May 04, 2012 12:06 AM
To: HW-news
Subject: Re: Vytuhly displej s P87C51

Aha, nuz, hm. Cierny Peter, nezavidim...

V principe neexistuju opatrenia, ktorymi sa da branit proti "lubovolnemu"
ruseniu. Jasne, daju sa zariadenia konstruovat lepsie a horsie, a existuju
normy a testy; ale na druhej strane ten humus, ktory niekde v zasuvke ci vo
vzduchu je, moze pokojne byt a aj byva mimo akychkolvek noriem. "To vase
zariadenie sa v kuse seka". "No a nemohli by sme ho prehodit z tejto zasuvky
(zhnity hlinik zdielany s trojicou obrovskych priemyselnych chladniciek a
barovym kafestrojom) na tuto predlzovacku, a zamenit to za ten adapter k
pokladni?" "Nie, lebo potom sa nam bude sekat ta pokladna, preto sme tam tu
predlzovacku tahali..." Alebo si najdite to vlakno spred par rokov, ked sa
jednemu kolegov sekala elektronika (casomiera? nepamatam sa) na autodrome
nad depami zrejme kvoli brutalne pouzivanym vysielackam timov...

Takze ako prve skusit najst nejaky vyrazny zdroj rusenia v okoli (motory,
stykace, mozno aj nejake vysielacky?, iskriaca nedotiahnuta svorkovnica v
rozvodnej skrini vie tiez robit divy). Potom dat filtre na privodnu snuru,
ferity na kabliky. Ozaj tam nie su kovove prvky vodivo spojene s doskou, a
synteticky koberec v okoli?

Co sa tyka tej '51, tam je jedna zasadna vec, a tou je reset. Na tej hornej
doske to vyzera tak, ze tam nie je (pin 9 na mcu, bude tam asi len C, mozno
ten hnedy keramicky medzi tlacitkami), pricom na dolnej vyzera, ze je
(8-nohovy svab nedaleko pinu 9). Mozno je ten reset potiahnuty v tom
kabliku, ale skor si myslim, ze nie je. Resetovaci IO je u takejto
"biblickej" '51 potrebny preto, lebo nema ziadny zabudovany brownout na
kratkodobe poklesy napajania ktore rozhadzu akukolvek zlozitejsiu logiku (to
je poplatne dobe, v tom case sa napajacie zdroje robili uplne inak a ani v
sieti tolko bordelu nebolo); inak ta +-1um (pricom uz vyspela, vid napis NXP
a nie Philips ci dokonca Signetics) 5V EPROM technologia je urcite
inherentne odolnejsia voci VF zlozkam rusenia nez cokolvek z posledneho
desatrocia... Takze vezmite pipacku a opipajte zapojenie pinu 9 u oboch mcu,
potom sa uvidi.

V kazdom pripade by ste vsak pred akymikolvek zmenami mali skusit problem
zreprodukovat u seba. Vezmite predlzovacku, najmenej 10m, cim dlhsia tym
lepsie, na konci psa alebo rozdvojku, do coho zapojite tu krabicu. Teraz
vezmite trafospajkovacku (alebo nejaku podobnu vacsiu indukcnost, napriklad
vysavac), zalepte gombik aby bol trvalo zopnuty, a bastrngujte vidlicou v
tej rozdvojke/psovi. Niektori vyrabaju rozne zvoncekove mechanizmy s
iskristiami, ale mozno bude stacit aj nieco zimprovizovane; nehanbite sa
poexperimentovat.

wek