Vytuhly displej s P87C51

Pátek Květen 4 01:15:19 CEST 2012

V jednom zařízení, kde byl reset v pořádku :-) se při zkouškách EMC -
při rázové vlně procesor resetoval. Kolegové co tam s tím byli, neměli
možnost s tím nějak moc experimentovat a zdržovat provoz laboratoře.
Přijeli s tím, vzal jsem svůj generátor rázové vlny (VN zdroj z
osciloskopu, baterie kondenzátorů spínaná přes jiskřiště) a postupně
jsme snižovali sériový odpor co omezoval proud té vlny, až se chyba
začala spolehlivě projevovat. Mohl za to spínaný zdroj 5V který měl
samosřejmě značku CE :-) a při tom v zařízení byl ještě na vstupu filtr.
Zdroj na vlnu reagoval zákmitem - hlubokým poklesem napětí. Pomohlo
úplně na vstup před filtr dát přes přívod varistor. Filtr tu vlnu jen
snížil a roztáhnul v čase, energii zachoval. Varistor to přepětí oříznul
a bylo vystaráno. Jak u nás, tak i v následném testu EMC v laboratoři.
Anděl