Jak funguje digitalni elektromer?

Čtvrtek Květen 3 08:54:08 CEST 2012

Nedávno jsem byl u jednoho nadšence, který má doma "malý Temelín". 10 FV
panelů na střeše dílny a teď k nim přibylo 5 otáčecích - prý dají víc
energie než těch 10 pevných. Má tam 4 velké Pb baterky, měnič a napájí s
tím část spotřebičů v baráku. Tvrdí že to má bez dotací a že i tak se to
má do 10 let zaplatit. Tak mě napadlo že nejslabším článkem je ta
baterka a jestli by bylo možné (ne legislativně, ale technicky) místo
baterky pro ukládání energie, kterou později spotřebuju, používat síť.
Tedy pouštět výkon jednou tam, jednou zpátky a za stejnou sazbu. Už před
20 lety jsme tohle řešili u zařízení pro formování baterek a bylo nám
řečeno, že to zařízení taky během vybíjení elektriku nevyrábí, ale jen
zpátky vrací část toho, co se před tím odebralo. A že ať se nezabýváme
nějakým povolením, že stejně fungují třeba i výtahy. Jenže tehdy se
jednak používaly mechanické elektroměry, které se umí i točit nazpátek a
taky celá fabrika má mnohem větší spotřebu, než kolik dá to naše zařízení.
Co udělá digitální elektroměr když tam jde něco nazpátek? Odečítá?
Zastaví se? Ohlásí error a někam to nabonzuje?
Anděl