Re: A/D převodník paralelní - 10bitů

Jirka MWW jirka.mww na gmail.com
Pátek Březen 30 22:58:43 CEST 2012

S tím obvodem od Austria Microsystems mám už jednu otáčecí anténu na střeše.
Ovládání jsem udělal s procesorem Mitsubishi M50734 , což je v podstatě 6502
s nějakými periferiemi. ( Myslím že tento procesor byl i v Comodoru,
ale nevím to určitě).
Zbyla mi tady totiž  jedna destička s tímto procesorem ještě z dob,
kdy jsem se programováním živil a psal jsem na tenhle exot monitor.
Pochlubím se - vyšlo to pak v německém časopise MC 11/91.

Tady u tohoto projektu nelze z mechanických důvodů dát snímač do paty stožáru,
na druhou stranu lze dát snímač před poslední převod 1:4,
takže z toho vyšel poměrně logicky ten víceotáčkový potencimetr.

Samozřejmě inkrementál s kalibrací by asi šel použít, ale když s
anténou pohne vítr,
může se kalibrace rozhodit.
Jinak ten ovladač motoru co tady mám je poměrně primitivní a
pravděpodobně by enkodér ani ten obvod
od Austria Microsystems neuřídil.  Prostě mi to vyšlo takto, všechno
je nakonec o kompromisech.

A to je taky vzkaz pro pana Jančuru : Život je o kompromisech.  Já s
naprostou většinou lidí
problémy nemám, ať už jsou mladší nebo starší než já.